Khatam Al-Quran di Makkah


Setelah ibubapa dan waris waris kita meninggal dunia, ramai dari kalangan waris waris berkenaan membaca Al Quran dan Yassin, berdoa kepada Allah agar roh yang meninggal dunia itu ditempatkan disisi orang orang yang soleh dan beriman, dan menyerahkan pahala bacaan tersebut kepada mereka yang telah meninggal dunia tersebut semoga Allah mengampunkan dosanya dan ditempat dikalangan orang orang yang beriman.

Tahukah anda bahawa membaca Al Quran di Masjidil Haram, mendapat ganjaran beratus ribu kali ganda dari membaca Al Quran di tempat lain. Setiap ayat yang dibaca ganjaran yang diberi berlipat kali ganda. Demikianlah kebesaran Masjidil Haram. Bersembahyang, berpuasa dan sembahyang sunat terawih di Masjidil Haram akan dikurniakan sama dengan 100,000 kali pahalanya.

Tetapi, jika anda mahukan kami membacakan Al Quran dan pahala dari bacaan tersebut disedekahkan kepada waris waris anda yang telah meninggal dunia, ia boleh dibuat pada bila bila masa sahaja dan akan diberikan ganjaran yang setimpal.

Kami mempunyai ramai penuntut Malaysia dan juga orang yang hafiz Al Quran yang sentiasa sedia membacakan Al Qurang tersebut di Masjidil Hara, dan terpulanglah kepada anda untuk mensedekahkan pahala bacaan tersebut kepada sesiapa yang anda tujukan. Bacaan ini akan dibuat dalam Masjidil Haram ataupun di Tanah Suci Makkah sehingga tamat iaitu 30 juzuk kesemuanya.

Setelah tamat pembacaan Al Quran itu nanti, kami akan mengadakan sedikit tahlil bagi pihak yang membuat tempahan bacaan tersebut. Jika perlu mereka yang membaca bagi pihak tuan/puan itu diberikan jamuan kerana telah membaca Al Quran bagi pihak tuan/puan.

Untuk pengetahuan tuan/puan, mereka membaca Al Quran tersebut setiap pagi selepas subuh dan sebelah malam selepas maghrib, kadang kala memakan masa 15 hari untuk khatam 30 juzuk Al Quran tersebut.

Kami tidak meminta apa apa bayaran dari pihak tuan/puan. Terserahlah kepada tuan/puan untuk menderma kepada pembaca budiman tersebut kerana ayat ayat suci Al Qurang tersebut bukan untuk dijual beli. Tetapi jika sekiranya tuan/puan berhajat untuk membuat sedekah kami dengan rela hati menerimanya.

1 comment:

Unknown said...

salam tuan....macam mana saya nak sertai...khatam al quran untuk arwah...tk

Post a Comment